Szimulátor bérlés - Személygépkocsi szimulátor

A szimulátor egy Mercedes Sprinter kisteherautóba épített (hűtő-fűtő klímás ), az ország bármely pontjára kiszállítható (csak 220 V szükséges), valós kezelőszervekkel ellátott berendezés. Működését és programrendszerét tekintve alkalmas a kezdő és a már gyakorlott, rutinos vezetők kiszolgálására is!

A szimulátor bérleti díja oktatásra: 5.000Ft / óra (min.:5 óra) ; 50.000Ft / nap + kiszállási díj.

Szakképzett instruktori segítség.

Kezdő vezetők

A feladatok felépítésének a lényege:
- bemutatás,
- gyakoroltatás,
- számonkérés.

Kezdő vezetők esetében az alapoktól (a gépkocsiba való helyes be- és kiszállás) következetesen, lépésről lépésre viszi végig a programrendszer a gépjármű kezelését, egészen az "elsajátító" szintig.
Megismertet a kezelőszervekkel, azok használatával, elindulás előtti teendőkkel, elindulással, megállással, majd magával a folyamatos haladással. Mindezt magyarázattal, megértést segítő ábrákkal, többszöri ismétléssel, végül számonkéréssel teszi. A rendszer helyes végrehajtásra ösztönzi a tanulót, hiszen amíg hibás kivitelezést észlel, továbblépést nem engedélyez. Ebben az esetben jelez és magyarázatot is ad a helyes végrehajtásra. Csak hibátlanul elvégzett feladat után következhet a továbblépés. A megismétlendő hibás feladatoknak nincs korlátja, az egy-egy feladaton belüli ismétlések és gyakorlások száma szinte végtelen, így ki-ki saját ügyessége, rátermettsége alapján haladhat. Ezáltal az egyes- és természetesen az összprogramidők is változnak.

A kezdő vezető ezen feladatok elvégzése után - igaz, csak szimulátoron - technikailag helyesen tudja majd kezelni, vezetni az autót.

Jogosítvánnyal rendelkező (haladó) vezetők képzése.

Itt megemlítendő a besorolás, gyorsító- és lassítósáv, kereszteződések, irányváltoztatások, közlekedési lámpák, körforgalom, szűk sávok és egyéb helyzetekben való helyes közlekedési megoldások gyakorlása.
A program külön kitér a korlátozott látási és időjárási viszonyok közötti vezetésre (éjszaka, ködben, esőben) és annak veszélyeire is! Továbbá önálló programrész foglalkozik a helyes fékezéssel és követési távolságokkal.

Bőséges anyag áll rendelkezésre a veszélyhelyzetek gyakorlására. A szimulációk részletezik az általános veszélyforrásokat, kiemelten foglalkoznak a figyelem megosztásával, a koncentrációval, a biztonságos vezetéssel és annak elsajátításával.

A szimulátor lehetőséget ad szabad vezetési program beállítására is. Ekkor a vezetési alkalmak száma és ideje teljesen kötetlen. Városi-, vidéki-, rutinpályás- és terepvezetés is választható! Állítható a jármű típusa, teljesítménye, sőt, az időjárási viszonyok is (száraz út, eső, hó, köd, éjszaka). Mindezeken túl változtatni tudjuk gumijainkat (normál keménység, lapos, túl kemény, lekopott gumik) akár egy autón belül!

ECO - tréning

Nagylélegzetű programrész mutatja be a takarékos vezetést. Ez a tréning önmagában is hosszú, kb. 1 órás. Lényege, hogy beállítható paraméterek (gépkocsi típusa: benzines, diesel; gépkocsi terhelése, teljesítménye, fogyasztása; üzemanyag ára) mellett egy adott útszakaszt milyen költséggel tudunk levezetni. Az eredményt a gép értékeli és kinyomtatja!

Ezek után még néhány érdekesség, amit saját autónk kímélése végett valamint a forgalomban való hosszú és nehéz gyakorlás miatt szimulátoron érdemes gyakorolni:

- szlalom előre-hátra (kormánytechnika, kuplung csúsztatás),
- lassú menet,
- kézifékes elindulás emelkedőn,
- kuplunggal való megállás és az autó megtartása emelkedőn is,
- vészhelyzetek gyakorlása,
- előzés gyakorlása,
- helyes kormánytechnika,
- csúszások gyakorlása ABS-el és ABS nélkül,
- kézifékes 90º-os, 180º-os, 360º-os fordulások előre-hátra,
- elsüllyedt kerék vagy teljes futómű "kihintáztatása",
- lejtőn a motor beindítása önindító nélkül (motorbeugrasztás),
- különböző keréknyomások melletti kanyarodás, fékezés, irányíthatóság "tesztelése".

Végezetül

A szimulátoros gyakorlás számos előnye mellett jelentősen fejleszti vezetésünket a föntebb felsorolt területek mindegyikén. Ezzel az eszközzel vezetési tudásunk mérhető, értékelhető és képet kaphatunk fejlődésünk üteméről, melyek együttesen javíthatják helytállásunkat a közúti forgalomban.

Közzétéve: 2015.04.15 07:10